نمایندگی هاست چیست؟ آشنایی با مزایا و نکات مهم هاست نمایندگی

نمایندگی هاست چیست

اگر پلن های مختلف نمایندگی را در سایت شرکت های هاستینگ دیده باشید، شاید برای شما هم سوال پیش آمده که نمایندگی هاست چیست و چه مزایایی دارد. سرویس نمایندگی هاست امکان رسلری و فروش هاست (Reseller Hosting) را بدون سرمایه گذاری کلان و دانش فنی برای شما فراهم می سازد. این سرویس برای اشخاصی که صاحب شرکت طراحی سایت هستند، وب مستران، سازمان ها و شرکت هایی که دارای چندین وب سایت مختلف هستند، بسیار کاربردی است. با خرید هاست نمایندگی علاوه بر اینکه برای شما صرفه اقتصادی داشته و در مجموع هزینه کمتری برای میزبانی سایت خود پرداخت می کنید، می توانید سایت های خود را به صورت یکپارچه و منسجم مدیریت نمایید.

پس از مطالعه این مقاله به خوبی با ریسلری هاست آشنا می شوید و با سرمایه گذاری نسبتا پایین می توانید نماینده فروش هاست لینوکس یا هاست ویندوز در ایران و خارج شده و تجارت هاستینگ خود را با بازدهی بالا آغاز نمایید. همچنین پنل حرفه ای برای مدیریت کاربران در اختیار شما قرار می گیرد و بدون اینکه نامی از مشهدهاست درمیان باشد می توانید بر روی دامنه اختصاصی خود به فروش هاست و ارائه خدمات میزبانی وب بپردازید. برای مشاوره و انتخاب پنل مناسب با نیاز خود می توانید با شماره 38185-051 تماس بگیرید.

ما در این مقاله از وبلاگ مشهدهاست قصد داریم به سوال نمایندگی هاست چیست پاسخ دهیم و به طور کامل شما را با مزایا و انواع آن آشنا کنیم. تا انتهای این مطلب کاربردی با ما همراه باشید.

تعریف هاست اشتراکی (Shared Hosting)

برای شروع ابتدا لازم است با مفهوم هاست و هاست اشتراکی به خوبی آشنا شوید. در ادامه هر کدام را به تفکیک به شما توضیح خواهیم داد.

برای نمایش هر وب سایت در محیط اینترنت لازم است وب سایت بر روی رایانه ای که به طور مداوم روشن بوده، همیشه متصل به اینترنت است و دارای منابع بالایی است میزبانی شود. به این رایانه سرور و به فضای اختصاص داده شده به هر کاربر یا سایت هاست می گویند. همچنین سرورها در مکانی امن به نام دیتاسنتر نگهداری می شوند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد سرویس های میزبانی کسب کنید، پیشنهاد می کنیم مقاله “هاست چیست؟” را مطالعه کنید.

نمایندگی هاست اشتراکی

یکی از انواع هاست، هاست اشتراکی است که با استفاده از آن می توان وب سایت های بسیاری را بر روی چندین هاست جدا از هم در فضای یک سرور فیزیکی میزبانی نمود.

به عبارت دقیق تر : هاست اشتراکی فضای میزبانی است که منابع و امکانات مشخصی از سرور به آن اختصاص یافته است. در نمایندگی هاست، منابع با ایجاد پکیچ های متفاوت هاست اشتراکی و اختصاص این پکیچ ها به حساب کاربران زیرمجموعه توزیع می شوند.

نکته ای که شاید هنگام خرید هاست نمایندگی به آن اشاره ای نشود و یا خودتان به آن توجه نکنید این است که نمایندگی هاست اشتراکی با وجود قدرتمند بودن، مناسب سایت های پر بازدید و سنگین نیست. در واقع هاست اشتراکی برای سایت های شرکتی و شخصی و سایر  وب سایت هایی که منابع محدودی نیاز دارند مناسب است. برای سایت های پر بازدید که نیاز به منابع و امکانات خاص بیشتری دارند، ما هاست پرسرعت و هاست اختصاصی را به شما پیشنهاد می دهیم.

نمایندگی هاست چیست؟

نمایندگی هاست یا ریسلر میزبانی (Reseller hosting)، به نوعی از خدمات میزبانی وب گفته می شود که در آن با توجه به سطح بودجه و سرمایه ای که در اختیار دارید، یکی از پلن های نمایندگی را از یک شرکت هاستینگ خریداری کرده و سپس می توانید مجددا آنها را برای میزبانی وب سایت مشتریان خود به فروش برسانید.

در واقع نمایندگی هاست یک تجارت اینترنتی در زمینه ارائه خدمات میزبانی است که نماینده به عنوان یک واسطه بین شرکت هاستینگ و کاربر نهایی عمل می کند. همچنین نیاز به تخصص فنی خاصی نداشته و با هزینه ای پایین می توان این کسب و کار را راه انداری کرد. نحوه کار به این صورت است که از طریق پنل مدیریتی هاست، پکیچ های متفاوت هاست اشتراکی را تعریف کرده و سپس بر اساس سیاست های خود آنها را قیمت گذاری کرده و به فروش برسانید. این امکان وجود دارد تا به هر روشی که دوست دارید، با انتخاب نام دامنه دلخواه و برند خودتان اقدام به فروش هاست کنید.

امروزه نمایندگی فروش کالا و خدمات از روش های پرطرفدار کسب و کار محسوب می شود. با تهیه نمایندگی هاست می توانید تجارت خود را با کالا و خدمات سازمان دیگری راه اندازی کنید و کسب درامد داشته باشید.

نمایندگی هاست نیز بر همین اساس است با این تفاوت که نامی از شرکت ارائه دهنده سرویس نمایندگی درمیان نیست. در واقع با خرید هاست نمایندگی صاحب بخشی از فضای میزبانی و منابع سرور شرکت هاستینگ شده اید.

هاست نمایندگی لینوکس

نکات مهم زمان انتخاب هاست نمایندگی

برای هاست نمایندگی لازم است با توجه به نیازمندی ها و بودجه درنظرگرفته شده، پلن مناسب نمایندگی را انتخاب کنید. همچنین نوع سیستم عامل و کنترل پنل مدیریتی را بهتر است حتما مدنظر قرار دهید. به همین دلیل ما در ادامه با معرفی سیستم عامل ها و کنترل پنل نمایندگی هاست شما را راهنمایی می کنیم تا یک انتخاب اصولی و شایسته داشته باشید.

مشهدهاست بستر مناسبی برای دریافت نمایندگی هاست و دامین فراهم کرده است. در سرویس نمایندگی نیاز به دانش تخصصی ندارید چرا که پشتیبانی فنی با مشهدهاست است. شما باید فقط به فروش بیشتر و بازاریابی فکر کنید!

نمایندگی دامنه
در صورت تمایل برای آشنایی با شرایط دریافت نمایندگی دامنه مشهدهاست بر روی تصویر کلیک کنید.

معرفی سیستم عامل های ریسلر میزبانی سایت

نمایندگی هاست هم درست مثل انواع هاست اشتراکی، دسته بندی های متفاوتی دارد. سیستم عامل لینوکس (Linux) و سیستم عامل ویندوز سرور (Windows Server) با توجه به کاربری هایی که دارند، جزء سیستم عامل های رایج و پر استفاده برای ریسلر میزبانی سایت هستند. اگر با این سیستم عامل ها آشنایی ندارید و دوست دارید به طور کامل با کابرد آنها آشنا شوید، توصیه می کنیم مقاله های “لینوکس چیست” و “ویندوز چیست” را مطالعه کنید.

بر همین اساس تمایل به خرید هاست نمایندگی لینوکس و ویندوز در بین کاربران بیشتر است. همچنین با توجه به تعداد بالای طرفداران سیستم مدیریت محتوای وردپرس، هاست نمایندگی لینوکس نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است.

بنابراین با توجه به توضیحاتی که گفته شد، محبوب ترین پلن های هاست نمایندگی بر اساس سیستم عامل آن به شرح زیر است :

معرفی انواع کنترل پنل نمایندگی هاست

سرویس های هاست براساس پنل های مدیریتی به دسته بندی های متفاوتی تقسیم می شوند. کنترل پنل دایرکت ادمین  (DirectAdmin) و سی پنل (CPanel) برای هاست لینوکسی و کنترل پنل پلسک (Plesk) برای هاست ویندوزی بیشترین استفاده را دارند. با استفاده از امکانات و قابلیت های کنترل پنل، می توان منابع هاست نمایندگی را مدیریت کرد.

بنابراین با توجه به توضیحاتی که گفته شد، محبوب ترین کنترل پنل های مدیریت هاست نمایندگی عبارتند از :

  • نمایندگی هاست سی پنل
  • نمایندگی هاست دایرکت ادمین
  • نمایندگی هاست پلسک

امکانات کنترل پنل نمایندگی هاست چیست؟

هر شخصی که به عنوان ریسلر هاست فعالیت می کند، پنل مدیریتی مخصوص به خودش را دارد. با پنل مدیریت هاست نمایندگی، می توانید پکیچ های متفاوت میزبانی وب را با توجه به خواسته ها و نیازمندی های مشتریان خود ایجاد کنید. کنترل پنل های مدیریتی دارای امکانات متفاوتی هستند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد :

  • امکان ایجاد، ویرایش و حذف حساب کاربران
  • امکان ایجاد، ویرایش و حذف پکیج های هاستینگ ( پکیج ها می توانند شامل منابع سفارشی متفاوتی از هارد دیسک، پهنای باند، تعداد ایمیل، ساب دامین و … باشند)
  • امکان افزودن، ویرایش و حذف دامنه ( تنظیم کردن دامنه با DNS اختصاصی در هاست نمایندگی مشهدهاست امکان پذیر است)
  • مشاهده لیست کلیه مشتریان و کاربران زیرمجموعه
  • اختصاص پکیج مناسب به هر حساب کاربری
  • تغییر رمز عبور حساب کاربری مشتریان
  • امکان تعلیق کردن هاست (Suspend) در صورت اتمام دوره اشتراک یا انجام تخلف از سمت کاربر
  • مدیریت بک آپ هاست مشتریان
  • مشاهده منابع پلن نمایندگی
ریسلر میزبانی

آشنایی با نمایندگی هاست لینوکس

همانطور که میدانید به سروری که سیستم عامل لینوکس بر روی آن نصب شده باشد، هاست لینوکس می گویند. سرویس نمایندگی هاست لینوکس مشهدهاست جزء سریع ترین و قدرتمندترین سرویس های هاست نمایندگی ایران محسوب می گردد. به روز بودن قطعات سخت افزاری سرورها و استفاده از بهترین توزیع های لینوکس و سیستم عامل کلاد لینوکس (CloudLinux) بستر قدرتمندی را برای ارائه ریسلر هاست لینوکس فراهم کرده است.

برای ریسلری هاست لینوکس باید در نظر داشته باشید که زبان برنامه نویسی و پایگاه داده وب سایت مشتریان شما باید با هاست لینوکسی که ارائه می دهید سازگاری داشته باشد. سایت هایی که زبان آنها PHP بوده و همچنین از تکنولوژی هایی مانند Html ،Java Script یا پایگاه داده های MySQL استفاده می کنند، برای هاست لینوکس مناسب هستند. همچنین برای مدیریت هاست لینوکس نیاز به پنل مدیریتی قدرتمند دارید که امکان انجام تنظیمات و تغییرات دلخواه را برای شما فراهم کنند. در مشهدهاست زمان خرید سرویس می توانید کنترل پنل نمایندگی هاست را به دلخواه خودتان انتخاب کنید.

هاست نمایندگی سی پنل

یکی از سوالات پرتکرار کاربران زمانی که قصد خرید سرویس از مشهدهاست دارند، این است که کنترل پنل نمایندگی هاست چیست؟ در ادامه ما برای آشنایی بیشتر شما، تصاویری از محیط کنترل پنل هاست نمایندگی سی پنل را در سه نقش کاربر (User)، ریسلر (Reseller) و مدیر اصلی سرور (Admin) نمایش داده ایم :

نمایی از محیط نمایندگی هاست سی پنل

هاست نمایندگی دایرکت ادمین

همچنین جهت آشنایی با کنترل پنل DirectAdmin در سه نقش کاربر، ریسلر و مدیر سرور، تصاویر محیط کنترل پنل را می توانید از طریق لینک های زیر مشاهده نمایید :

لازم به ذکراست هر سه پنل از لحاظ ظاهری بسیار شبیه هستند ولی امکانات هرکدام متفاوت است.

نمایی از محیط نمایندگی هاست دایرکت ادمین

نمایندگی هاست وردپرس

در فضای وب اکثر سایت ها با سیستم مدیریت محتوا (CMS) طراحی شده اند. وردپرس، جوملا و دروپال سیستم مدیریت محتوای معروف تری هستند. انتخاب هاست مناسب روی عملکرد CMSها تاثیر دارد. همین امر اهمیت خرید هاست مناسب را دو چندان می کند.

 زبان برنامه نویسی CMS های ذکر شده از جمله وردپرس PHP است. هاست مناسب برای وردپرس، هاست با سیستم عامل لینوکس است. سرویس نمایندگی هاست لینوکس مشهد هاست، گزینه مناسبی برای مشتریان با وب سایت وردپرسی، جوملا و دروپال می باشد.  

معرفی نمایندگی هاست ویندوز

هاست ویندوز بر روی سروری قرار دارد که سیستم عامل آن Windows Server 20xx است. قبل و بعد از خریدهاست نمایندگی ویندوز، لازم است از سازگاری زبان برنامه نویسی و پایگاه داده وب سایت مشتریان خود با هاست ویندوز اطمینان حاصل کنید چرا که هاست ویندوز مناسب سایت هایی است که با  ASP.Net و پایگاه داده SQL Server طراحی شدند. هاست ویندوز زبان برنامه نویسی PHP و پایگاه داده mysql را پشتیبانی می کند ولی به دو علت پیشنهاد می شود برای PHP از هاست لینوکسی استفاده کنید :

  1. قیمت مناسب هاست لینوکس نسبت به هاست ویندوز
  2. سازگاری و بهره وری بیشتر php در هاست لینوکسی   

همانطور که قبلا اشاره شد ریسلرها نقش همکاری در فروش را دارند و نیازی به دانش فنی و تخصصی ندارند. فقط کافیست از طریق پنل مدیریتی نمایندگی به مدیریت منابع هاست مشتریان خود بپردازند. کنترل پنل هاست نمایندگی ویندوز، پلسک است. در مشهدهاست همواره از نسخه های به روز Plesk استفاده می شود تا کاربران نهایت استفاده از امکانات این کنترل پنل را داشته باشند.

نمایی از محیط نمایندگی هاست ویندوز پلسک

جهت آشنایی با امکانات کنترل پنل پلسک در سه نقش کاربر، رسلر و مدیر سرور، تصاویری از محیط کنترل پنل را می توانید مشاهده نمایید :

توجه داشته باشید هر سه پنل از لحاظ ظاهری بسیار شبیه هم هستند ولی امکانات هرکدام متفاوت است.

مزایای دریافت هاست نمایندگی در مشهدهاست چیست؟

مشهدهاست ارائه دهنده سرویس نمایندگی هاست ویندوز و هاست لینوکس به اشخاص، سازمان ها، شرکت ها و رسلرهای عزیز می باشد. خرید نمایندگی از مشهدهاست مزایای ویژه ای به همراه دارد که شامل :

  • امکان خرید ماهانه با کلاس قیمتی نسبتا پایین
  • ارائه تخفیف در خرید سرویس سالانه سرویس که در واقع فقط هزینه 11 ماه را پرداخت می کنید. (یک ماه رایگان)
  • کلیه امور نگهداری، بروزرسانی و حفظ امنیت سرور با مشهدهاست است.
  • سرورها همه مجهز به سرویس آنتی تحریم (اتصال به سایت های خارجی و api خارجی تحریم شده) هستند.
  • ترافیک نامحدود ماهانه برای پلن های نمایندگی هاست خارج کشور
  • ارائه گواهی SSL رایگان برای تمامی سایت های نمایندگی به همراه نصب رایگان
  • امکان افزودن دامنه / پارک دامنه / ساب دامنه به صورت نامحدود
  • امکان انتخاب کنترل پنل از میان WHM/Cpanel  یا Directadmin در هاست نمایندگی لینوکس و کنترل پنل Plesk در هاست نمایندگی ویندوز
  • قابلیت انتخاب نسخه PHP
  • تهیه نسخه پشتیبان (BackUp) هفتگی و ماهانه از تمامی سرویس ها به صورت خودکار بر روی سرور دیگر
  • امکان ارتقاء به پلن های بالاتر در هر زمان با پرداخت مابه التفاوت هزینه نسبت به زمان باقی مانده از سرویس
  • گارانتی بازگشت وجه 30 روزه (تا 30 روز بعد از خرید اگر از سرویس رضایت نداشتید می توانید درخواست لغو دهید و هزینه سرویس به طور کامل به شما برگشت داده خواهد شد)

موقعیت سرورهای هاست نمایندگی مشهدهاست کجاست؟

سرورهای نمایندگی هاست مشهدهاست در پیشرفته ترین و معتبرترین دیتاسنترهای ایران و خارج قرار دارند. باید گفت دیتاسنترهای اروپایی موقعیت جغرافیایی مناسب و پینگ بسیارعالی را برای کاربران ایرانی فراهم می کنند. مشهدهاست برای سرویس هاست نمایندگی خارج از دیتاسنترهای اروپایی بهره می برد. سرور هاست نمایندگی لینوکس خارج و هاست نمایندگی ویندوز خارج نیز در همین دیتاسنترها به کاربران ارائه می شود.

با توجه به این که مشهدهاست با دیتاسنترهای معتبری همچون OVH و Hetzner همکاری می کند، این توانایی را دارد تا به درخواست کاربر در اکثر کشورهای اروپایی مانند : فرانسه، آلمان، اسپانیا، فنلاند، پرتغال، لیتوانی، ایرلند، لهستان، جمهوری چک، هلند، بلژیک، ایتالیا،انگلیس و … هاست نمایندگی ایجاد کرده و به شما ارائه نماید.

برای سرویس هاست نمایندگی داخل کشور از خدمات دیتاسنترهای معتبر و قدرتمند چون پارس آنلاین و صفرویک (شهراد) استفاده می شود. هاست نمایندگی لینوکس ایران و هاست نمایندگی ویندوز ایران جزء سرویس هایی هستند که سرور آنها در این دیتاسنترها میزبانی می گردد.


سخن پایانی

در این مقاله از وبلاگ مشهدهاست توضیح دادیم نمایندگی هاست چیست و راه اندازی آن نیاز به سرمایه و دانش فنی خاصی ندارد و پشتیبانی این سرویس ها با مشهدهاست است. همچنین گفتیم با تهیه هاست نمایندگی می توانید در هزینه های مربوط به هاست مشتریان و یا وب سایت های چندگانه سازمان خود صرفه جویی کرده و همه آنها را در یک سرویس به صورت یکپارچه مدیریت نمایید.

 پلن های نمایندگی مشهدهاست منابع بالایی دارند و به گونه ای در نظر گرفته شده اند که کلیه نیازهای شرکت های طراحی سایت و رسلرها برآورده خواهد شد بنابراین با توضیحاتی که در مورد نوع سیستم عامل و کنترل پنل ارائه دادیم این امکان برای شما فراهم شده تا با انتخاب بهترین پلن هاست نمایندگی بیشترین بهره برداری را از این سرویس ها داشته باشید.

در صورت هرگونه سوال و یا راهنمایی در خصوص ثبت سفارش و خرید نمایندگی هاست می توانید با همکاران دپارتمان فروش مشهدهاست به شماره 38185-051 تماس حاصل نمایید و یا در بخش دیدگاه نظرات خود را مطرح کنید، ما همواره آماده شنیدن صدای گرم شما هستیم 😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط