نحوه ورود به سی پنل

نحوه ورود به سی پنل

پس از خرید هاست، اولین کاری که باید برای راه اندازی وب سایت خود انجام دهید، ورود به سی پنل است. کنترل پنل cPanel یک رابط کاربری گرافیکی (GUI) برای میزبانی وب است که امکان مدیریت دامنه ها و فایل ها را فراهم می کند. کاربران همچنین می توانند حساب های ایمیل، دیتابیس و بسیاری قابلیت های دیگر را در سی پنل مدیریت کنند.

ما در این مقاله از مجموعه مقالات آموزش سی پنل، مراحل اولیه نحوه ورود به سی پنل را به شما نشان می دهیم.

پیش نیازها

برای یادگیری این آموزش، موارد زیر را از قبل آماده کنید :

  1. هاستی که کنترل پنل آن cPanel باشد.
  2. اطلاعات ورود به cPanel.

نحوه ورود به سی پنل

1) مطابق تصویر زیر آدرس https://youripaddress:2083 را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ کنید و Enter را فشار دهید تا به صفحه ورود به سیستم cPanel دسترسی پیدا کنید. آدرس IP سرور که پس از خرید هاست به ایمیل شما ارسال شده را جایگزین آدرس IP ذکرشده نمایید.

پورت ورود به سی پنل

2) نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و بر روی دکمه Log in کلیک کنید.

نحوه ورود به پنل مدیریت هاست سی پنل

3) شما وارد cPanel شده اید و صفحه اصلی به شما نمایش داده می شود. در این صفحه کاربران بر اساس دسترسی هایی که دارند، می توانند به تمام و یا بخشی از گزینه های کنترل پنل cPanel دسترسی داشته باشند.

عکس صفحه اصلی سی پنل

4) برای خروج از cPanel، می توانید بر روی دکمه Logout در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

نحوه خروج از سی پنل

جمع بندی

ورود به سی پنل یکی از عملکردهای اصلی این کنترل پنل است که برای استفاده از آن ضروری است. این آموزش مهم نقطه شروع خوبی برای کاربرانی است که با هاست سی پنل آشنایی ندارند.

با خرید هاست لینوکس مشهدهاست از کنترل پنل Cpanel نیز می توانید استفاده کنید. برای کار با سی پنل آماده اید؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد امکانات و قابلیت هایی که نیاز دارید، با تیم فروش ما تماس بگیرید. علاوه بر این، تیم پشتیبانی ما برای کمک به شما آماده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط