آموزش تنظیم ایمیل در اوت لوک Outlook 2019

نحوه تنظیم ایمیل outlook 2019

در این مقاله می خواهیم نحوه تنظیم ایمیل در اوت لوک 2019 را به شما آموزش دهیم. مایکروسافت اوت‌لوک (Microsoft outlook) نرم افزاری است که برای دریافت و ارسال نامه های الکترونیکی (Email) استفاده می شود. از این نرم افزار می توانید جهت میزبانی ایمیل های سازمانی خود نیز استفاده کنید، علاوه بر آن برای ایمیل های رایگان مانند Gmail یا Yahooو … هم کاربرد دارد.

در اوت لوک می توانید با ایجاد یک اکانت کاربری و انجام تنظیمات مربوط به آن، یک ایمیل Outlook هم داشته باشید. از ویژگی های این نرم افزار این است که حتی در مواقعی که به اینترنت دسترسی ندارید، می توانید به صورت آفلاین، ایمیل ها و پیام های خود را مشاهده کنید. قابلیت دیگر اوت لوک امکان همگام سازی (Sync) مابین نسخه دسکتاپ (ویندوز یا مک) با نسخه موبایلی (Android یا IOS) است که به راحتی متصل شده و می تواند تمامی داده ها و اطلاعات خود را همیشه همراه داشته باشید.

برای استفاده از تمامی امکانات و قابلیت های این نرم افزار، میبایست با دانلود پکیج کامل Microsoft Office 2019، نسخه تجاری اوت لوک 2019 را نصب نمایید که ما لینک دانلود آن را از سایت Soft98 در زیر برای شما قرار داده ایم :

هاست ایمیل

با هاست ایمیل مشهدهاست دسترسی به ایمیل های شما در هر زمان و مکانی با استفاده از تمامی دستگاهها (روی انواع لپ تاپ، موبایل، تبلت) امکان پذیر است. در این سرویس پروتکل های POP3, SMTP و IMAP با دسترسی های امن پشتیبانی می شود.

همچنین شما می توانید جهت دسترسی به صندوق پستی از وب میل نیز استفاده کنید، سرعت دسترسی بالا و بدون وقفه در ارسال دریافت سریع ایمیل ها از دیگر ویژگی های این سرویس است.

مشاهده پلن های ایمیل هاستینگ

آموزش تصویری نحوه تنظیم ایمیل در اوت لوک 2019

1) نرم افزار Microsoft Outlook 2019 را بر روی کامپیوتر خود باز کنید. اگر برای اولین بار است که این برنامه را اجرا می کنید، مستقیماً پنجره ای را مطابق شکل زیر مشاهده خواهید کرد، اما اگر قبلاً یک اکانت ایمیل دیگر خود را در Outlook تنظیم کرده اید می‌توانید بر روی File Menu > Add Account کلیک کنید تا پنجره را مطابق شکل زیر ببینید.

  • a. آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
  • b. تیک گزینه Let me set up my account manually را علامت بزنید.
  • c. روی Connect کلیک کنید.
تنظیمات ایمیل اوت لوک 2019

2) بسته به پروتکل ایمیلی که ترجیح می دهید، یکی از گزینه های POP3 یا IMAP را انتخاب کنید. در این مقاله ما تنظیمات IMAP را انتخاب کرده ایم.

تفاوت POP3 و IMAP در چیست؟

POP3 مخفف Post Office Protocol است و به عنوان یک پروتکل ساده برای دسترسی به سرور ایمیل شما طراحی شده است. POP3 با دانلود ایمیل‌ها از سرور ایمیل ارائه دهنده شما و علامت گذاری آنها در همانجا کار می کند! یعنی چی؟؟ این بدان معناست که شما فقط می‌توانید آن ایمیل ها را در همان کلاینت ایمیل و در همان کامپیوتر بخوانید نه در جای دیگر! درواقع با انتخاب POP3 شما به ایمیل های دانلود شده قبلی از هیچ دستگاه دیگری و با هیچ سرور ایمیل یا از طریق وب میل دیگری، نمی توانید دسترسی داشته باشید.

IMAP مخفف عبارت Internet Message Access Protocol است و به طور خاص برای حذف محدودیت های POP3 طراحی شده است. IMAP به شما این امکان را می‌دهد تا در هر زمان و مکانی و از هر کلاینت و هر دستگاهی که بخواهید، بتوانید به ایمیل‌‌های خود دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید از دستگاه‌ها و کلاینت‌های ایمیل/وب‌میل مختلف برای دسترسی به همان صندوق پستی استفاده کنید و ایمیل های خود را بررسی، ارسال و دریافت کنید، که با اتصال POP3 این امکان وجود ندارد.

انتخاب POP3 یا IMAP در مایکروسافت اوت لوک

3) در جدول زیر ما برای راحتی کار شما، تنظیمات سرور  ایمیل را برای POP3 و IMAP و بر اساس اینکه آیا دارای رمزنگاری SSL هست یا خیر قرار داده ایم. شما می توانید طبق تنظیمات دلخواه خود، نام میزبان، شماره پورت و روش های رمزگذاری مربوطه را برای سرورهای ایمیل ورودی و ایمیل خروجی وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات و تکمیل فیلدها مطابق تصویر، سپس بر روی Next کلیک کنید.

تنظیمات imap در outlook

4) در این مرحله رمز عبور حساب ایمیل خود را وارد کنید و روی Connect کلیک کنید. چند لحظه صبر کنید تا کار تنظیم ایمیل در اوت لوک به پایان برسد.

تنظیم رمزعبور ایمیل در اوت لوک
اضافه کردن ایمیل در outlook

5) تنظیم ایمیل شما با موفقیت انجام شد! بر روی دکمه Done کلیک کنید تا فرآیند به پایان برسد.

تنظیم imap در اوت لوک

6) حالا می‌توانید ایمیل‌ها را از سرویس گیرنده ایمیل خود ارسال و دریافت کنید.

ایجاد اکانت ایمیل در اوت لوک 2019

امیدواریم این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. اگر پس از مطالعه این مقاله برای تنظیم ایمیل در اوت لوک مشکلی داشتید می توانید در بخش دیدگاه ها مطرح کنید. بی صبرانه منتظر شنیدن نظرات و پیشنهادات شما هستیم 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط