ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی | بهترین پلتفرم های رایگان 2022

ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

ارتباط با مخاطب بدون ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی ، می تواند برای بسیاری از دیجیتال مارکترها و مدیران سوشال مدیا سخت و خسته کننده باشد، چرا که وقتی مجبور باشید هر روز با بسیاری از اکانت های خود در شبکه های اجتماعی سر و کار داشته باشید، وضعیت‌ها را به‌روزرسانی کنید، لینک‌ کمپین های بازاریابی خود را منتشر کنید و… به مرور تعادلی که در انجام کارهای روتین روزانه خود داشته اید، به هم خواهد خورد.

تصور کنید باید برای هر کدام از حساب های فیس‌بوک، توییتر، پینترست، لینکدین و اینستاگرام خود، این بروزرسانی ها را انجام دهید و در آخر آن انتظاری هم که از بازخورد مخاطبین خود داشته اید به دست نیاورید.

خوشبختانه امروزه چندین ابزار رایگان برای ساماندهی شبکه های اجتماعی وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند، حساب های خود را در یک مکان مدیریت کنید و برای داشتن امکانات بیشتر معمولاً هزینه زیادی هم ندارند.

خبر خوب این که اگر نیازهای نسبتاً کمی داشته باشید، بسیاری از این ابزارها حتی پلن های رایگان دارند و بعضی از آنها هم که پلن رایگان ارائه نمی‌دهند، به شما امکان تست و استفاده آزمایشی چند روزه می دهند که ابتدا از صحت عملکرد این ابزارها اطمینان حاصل کنید و سپس در صورت تمایل نسبت به خریداری پلن مورد نیازتان اقدام کنید.

در ادامه این مقاله از بلاگ مشهدهاست با ما همراه باشید تا در مورد معنی و مفهوم ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی و معرفی چندتا از بهترین های آن، بیشتر با هم گپ بزنیم ☺️

مدیریت شبکه اجتماعی چیست ؟

مدیریت شبکه اجتماعی به فرآیند حضور آنلاین شما با ایجاد، توزیع و تجزیه و تحلیل محتوایی گفته می شود که در پلتفرم های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و… انتشار می دهید. همچنین شامل تعامل و ارتباط با کاربران نیز می شود. شما می توانید از این ابزارها، خدمات و افرادی که در زمینه سوشال مدیا تخصص دارند، برای نظارت بر مدیریت شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید.

مدیریت شبکه اجتماعی چیست

در گذشته به این گونه فعالیت ها کمتر کسی اهمیت می داد، اما حالا در کانون توجه استراتژی بازاریابی شرکت ها قرار گرفته است. شاید برای شما سوال پیش آمده چرا؟ می توان گفت از آنجا که شبکه های های اجتماعی فرصت های بسیار خوبی برای کسب درآمد فراهم می کنند، با این شرط که آنها را به روشی سازمان یافته و کارآمد مدیریت کنید.

شبکه های اجتماعی در دنیای امروزه به بخش مهمی از دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی اینترنتی) تبدیل شده اند، فقط به این دلیل که بیش از 3 میلیارد نفر در سراسر جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، قطعا شما هم با ما هم نظر هستید که استفاده از این رسانه ها آسان نیست و هر کدام پیچیدگی های خاص خودشان را دارند.

نقش کاربران در موفقیت شبکه های اجتماعی بسیار پررنگ است، عادات آنها همیشه در حال تغییر است و به همین دلیل هرچند وقت یک بار، ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی جدیدی برای مدیریت سوشال مدیاها به وجود می آید تا نیازهای کاربران را پوشش دهد. انتخاب صحیح از بین این پلتفرم ها ممکن است گیج کننده باشد، اما نگران نباشید، ما در ادامه شما را با بهترین آنها آشنا می کنیم.

بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

بعضی از افراد فکر می‌کنند که این پلتفرم ها بیهوده هستند و کارایی لازم را ندارند، اما واقعا اینطور نیست! ابزارهایی که در ادامه معرفی می شوند می توانند به شما در خصوص زمان بندی ارسال و سازماندهی پست هایی که می خواهید در شبکه های اجتماعی منتشر کنید کمک کنند و مخاطبان بیشتری را به دست آورید.

SocialChamp

Social Champ یک بسته کامل از هر آنچه برای ساماندهی شبکه های اجتماعی نیاز دارید به شما ارائه می دهد. در حقیقت باید گفت یکی از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی همه کاره و فوق العاده که به استراتژی بازاریابی شما پر و بال می دهد.

سوشال کمپ با رابط کاربری دوست داشتنی ای که دارد، این امکان را می دهد تا شبکه های اجتماعی نظیر : فیس بوک، توییتر، لینکدین، پینترست، گوگل بیزینس، یوتیوب، اینستاگرام و تیک تاک خود را مدیریت کنید.

بهترین بخش Social Champ جایی است که یک پلن Free به کاربران خود ارائه می دهد که این پلن رایگان شامل امکانات بی نظیری است  :

  • امکان اتصال و اضافه نمودن 3 اکانت مختلف
  • قابلیت زمان بندی پست ها و ایجاد صف ارسال برای هر کدام از اکانت ها در شبکه های اجتماعی بصورت نامحدود
  • امکان تفکیک اکانت مشتریان مخصوص اکانت های شرکتی یا سازمانی
  • امکان برنامه ریزی اولین کامنت در اینستاگرام و فیسبوک
  • قابلیت تجزیه و تحلیل پست های منتشرشده
  • امکان تگ کردن (Tag) مکان های مختلف در پست های اینستاگرام
  • قابلیت استفاده از پیش نویس (Drafts) متن ها تا در صورت نیاز بعدا از آنها استفاده کنید
  • دارای تقویم محتوای پیشرفته با نمای کلی از همه پست هایی که قرار است در هرکدام از شبکه های اجتماعی منتشر کنید
  • امکان ارسال انبوه پست ها با استفاده از فایل CSV (حداکثر تا 50 پست)
  • امکان اتصال وبلاگ ها و وب سایت های موردنظر برای ارسال خودکار مطالب در شبکه های اجتماعی
  • قابلیت ایجاد دسته بندی و ساخت پوشه برای پست های موردعلاقه با امکان بازیابی
  • ارائه ایده تولید محتوا از وب سایت های مرتبط با کسب و کار و موضوع فعالیت شما
  • امکان استفاده از پایگاه بزرگ عکس و تصاویر استوک بدون حق کپی رایت!
  • امکان استفاده از فایل های GIPHY در پست ها
  • قابلیت ادیت و ویرایش تمامی پست ها با استفاده از دیگر برنامه های کاربردی تولید محتوا مانند : Crello، Canva و Wave
Prices Social Champ

خوب تا حالا حتما باید متوجه شده باشید که چرا ما Social Champ را به عنوان اولین گزینه در لیست ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی که میخواهیم به شما معرفی کنیم قرار دادیم!

شاید واقعا باورکردنی نباشد که تمام این امکانات را در یک پلتفرم بصورت رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه ای بتوانید استفاده کنید. سوشال کمپ به شما کمک می‌کند تا اهداف بازاریابی خود را به خوبی مشخص کرده و آنها را رشد دهید. از این فرصت استفاده کنید!

Buffer

وقتی صحبت از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی که رایگان هم هستند می شود، نمی توانیم از نام Buffer بگذریم. بافر یک ابزار رایگان برای بهبود و رشد حضور آنلاین شما در شبکه های اجتماعی است بدون آن که بخواهید وقت خود را از دست بدهید. با Buffer می توانید برای ارسال پست فقط در اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، لینکدین و پینترست اقدام کنید.

Buffer ابزار رایگان مدیریت شبکه اجتماعی

بافر هم یک پلن رایگان (Free) دارد که امکانات و قابلیت های جالب توجهی ارائه می دهد از جمله :

  • امکان اتصال حداکثر 3 اکانت
  • زمان بندی پست ها در زمان و روز مورد نظر شما (حداکثر 10 پست)
  • امکان اضافه کردن و پیشنهاد هشتگ های پرمخاطب
  • ارائه آمار و تجزیه و تحلیل پست ها
  • رصد کمپین بازاریابی در شبکه های اجتماعی
  • امکان استفاده از پیش نویس (Drafts)
  • قابلیت استفاده از کوتاه کننده لینک اختصاصی (buff.ly)

Circleboom

Circleboom به عنوان یکی از جامع ترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی از اینستاگرام، فیسبوک، پینترست، توئیتر، لینکدین و گوگل بیزینس پشتیبانی می کند. می‌توانید چندین اکانت خود در شبکه های اجتماعی را از داشبورد ساده Circleboom متصل کرده و مدیریت کنید.

به لطف ابزارهای زمان‌بندی آن، می‌توانید پست‌های شبکه های اجتماعی خود را فوراً به اشتراک بگذارید یا آن‌ها را برای انتشار در وقت دیگری زمان بندی کنید. همچنین، می‌توانید فواصل زمانی را هم تنظیم کنید و با استفاده از ایجاد صف ارسال، پست‌های خود را به طور مداوم در سوشال مدیا منتشر کنید.

Circleboom نرم افزار رصد شبکه های اجتماعی

دیگر قابلیت فوق العاده پلتفرم Circleboom این است که به شما امکان می دهد پست های شبکه های اجتماعی خود را در داشبورد پنل کاربری خودتان ایجاد و طراحی کنید. با استفاده از برنامه های کاربردی نظیر Canva، Unsplash و Giphy که به عنوان ابزارهای داخلی در این پلتفرم ارائه شده  اند، می توانند به شما کمک می کنند تا پست های خود را به راحتی طراحی و تولید کنید.

همچنین می توانید فید RSS وب سایت را به چندین حساب متصل کنید و شبکه های اجتماعی خود را حتی زمانی که در خواب هستید بروزرسانی کنید! Circleboom برای ایده تولید محتوا، به شما کمک می‌کند مقالات شگفت‌انگیزی را از مجلات معتبر در سراسر جهان بر اساس علایق خود پیدا کنید و با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

Circleboom در پلن رایگان خود، امکانات زیر را برای کاربران پیش بینی کرده است :

  • امکان اتصال یک حساب شبکه اجتماعی (از بین لینکدین، توئیتر، فیسبوک)
  • قابلیت زمان بندی برای ارسال حداکثر 3 پست در پنل کاربری
  • پلن رایگان امکان طراحی پست ها را با برنامه هایی مثل Canva ندارد.
  • امکان استفاده از ابزار ایده تولید محتوا

Missinglettr

انتخاب بعدی ما Missinglettr است. یک پلتفرم نوآورانه و البته رایگان برای مدیریت شبکه های اجتماعی که به کاربران خود اجازه می دهد به راحتی و با سرعت بالا، محتوا را در چندین شبکه اجتماعی توزیع و منتشر کنند.

Missinglettr ابزاری برای مارکتینگ در بستر شبکه های اجتماعی

در Missinglettr به آسانی می توانید فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و پروفایل گوگل بیزینس را بروزرسانی کنید. از برنامه ریزی تا زمان بندی پست ها، Missinglettr همه این کارها را برای شما انجام می دهد.

این ابزار هم یک پلن رایگان دارد که شامل امکانات زیر می شود :

  • امکان اتصال یک اکانت از شبکه های اجتماعی
  • قابلیت زمان بندی پست ها (حداکثر 50 پست)
  • قابلیت اتصال وبلاگ و سایت و انتشار محتوای آنها در شبکه های اجتماعی

Social Oomph

Social Oomph هم در لیست ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی ما قرار گرفته و رایگان است. این پلتفرم یکی از قدیمی ترین ابزارها برای بروزرسانی شبکه های اجتماعی محسوب می شود که از سال 2008 فعالیت می کند و حالا به یکی از مهمترین بخش های برنامه بازاریابی کاربران خود تبدیل شده است.  Social Oomph چندین ویژگی را یک جا ارائه می‌کند، از جمله تنظیم استریم های RSS، زمان‌بندی انتشار پست‌ها و ابزارهای کاربردی برای برنامه‌ریزی و انتشار محتوا.

Social Oomph پلتفرم ساماندهی شبکه های اجتماعی

در پلن رایگان این ابزار، امکانات زیر به کاربران ارائه می شود :

  • امکان اتصال یک شبکه اجتماعی
  • دسترسی به بخش ارسال پست بهمراه امکانات اصلی
  • زمان بندی پست ها بصورت نامحدود (در هر ساعت حداکثر 3 پست)
  • پشتیبانی رایگان

CoSchedule

پلتفرم CoSchedule با امکان برنامه ریزی و خودکارسازی کارهایی که برایش تعریف می شود، دردسرهای شبکه های اجتماعی را برای هر کسی آسان می کند. این گزینه یکی از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی است. یک پلتفرم همه چیز تمام برای کلیه شبکه های اجتماعی محسوب می شود، از انتشار پست‌ها گرفته تا برنامه زمان‌بندی و تجزیه و تحلیل و ارائه آمار.

CoSchedule به شما کمک می کند تقویم محتوای خود را در شبکه های اجتماعی مدیریت، رصد و منتشر کنید و انتشار آن ها به طور خودکار انجام شود.

CoSchedule دستیار دیجیتال مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

این ابزار مانند یک دستیار دیجیتال همکار شما می شود و با آن می توانید انتشار محتوای خود را برنامه ریزی کرده و افراد جذاب را دنبال کنید تا بتوانید بیشترین زمان را در جایی که می خواهید باشید بگذرانید. خبر خوب این که CoSchedule هم یک پلن Free دارد که امکانات زیر را بصورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می دهد :

  • امکان اتصال حداکثر 2 شبکه اجتماعی
  • دارای تقویم بازاریابی
  •  ارائه گزارش تحلیلی پست های منتشرشده در شبکه اجتماعی
  • پیشنهاد بهترین زمان انتشار پست
  • امکان اتصال به سیستم های مدیریت محتوای مختلف مانند وردپرس و جوملا

SocialBu

SocialBu هم از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی خوب است که می توانید برای مدیریت سوشال های خود از آن استفاده کنید. استفاده از این پلتفرم آسان است و به شما کمک می کند تا حضوری قدرتمند در فضای آنلاین داشته باشید. Social Bu می تواند تمام اکانت های شبکه های اجتماعی شما را در یک مکان مدیریت کند. توسط این پلتفرم رایگان می توانید برنامه‌ریزی آنلاین داشته باشید.

SocialBu ابزار رصد شبکه های اجتماعی

با پلن رایگان SocialBu فقط می توانید در اینستاگرام و فیسبوک فعالیت داشته باشید و شامل امکانات زیر می شود :

  • امکان اتصال 2 اکانت
  • امکان ارسال 40 پست در ماه
  • قابلیت استفاده از پیش نویس
  • پیش نمایش (Preview) پست قبل از انتشار در شبکه اجتماعی
  • پیشنهاد هشتگ های پرمخاطب
  • آنالیز و تحلیل پست های منتشرشده
  • دارای فروم های کاربری

جمع بندی

بی شک تعداد ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی بسیار بیشتر هستند. ممکن است شما از ابزارهای پولی و غیر رایگان استفاده کنید و یا حتی ما نام برخی دیگر از آنها را در این لیست نیاورده باشیم، اما به طور کلی همه چیز به اهداف و نیازهای شما بستگی دارد. بهترین کار این است که یک ابزار رایگان را برای مدیریت سوشال مدیاها انتخاب کرده و خودتان را راحت کنید.

بهترین زمان برای ارتقاء استراتژی در بازاریابی دیجیتال فرا رسیده و شما می توانید با استفاده از این ابزارها، زمان بیشتری داشته باشید و محتوای باکیفیت تری تولید کنید تا بتوانید خودتان را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهید. امیدواریم این ابزارها واقعاً بتوانند باعث پیشرفت شما در شبکه های اجتماعی شوند. پایدار باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط