آموزش تصویری ایجاد فول بکاپ در پلسک (Plesk)

آموزش تصویری ایجاد فول بکاپ در پلسک

ایجاد فول بکاپ در پلسک یکی از امکاناتی است که در کنترل پنل Plesk پیش بینی شده است. پشتیبان گیری یا Backup یکی از بخش های مهم مدیریت وب سایت است و بدون بکاپ گیری، امنیت وب سایت و خطر از دست رفتن اطلاعات آن همواره وجود دارد.

شما می توانید با پشتیبان گیری و ایجاد فول بکاپ در پلسک و نگهداری آن بر روی سرور دیگر، یک کپی از اطلاعات هاست ویندوز خود داشته باشید و اطلاعات سایت خود را در برابر هک شدن، آسیب دیدن، مفقود شدن و یا حذف اشتباهی اطلاعات حفاظت کنید، سپس این امکان را خواهید داشت در مواقع لزوم نسبت به بازیابی یا ریستور اطلاعات (Restore) اقدام نمایید.

در این مقاله به شما نحوه ایجاد فول بکاپ در پلسک را نشان خواهیم داد.

پیش نیازها

هاستی که کنترل پنل آن پلسک باشد.

نام کاربری و رمز عبور ورود به پلسک.

آموزش بکاپ گیری در هاست پلسک

1) ابتدا وارد هاست پلسک شوید.

ورود به هاست پلسک

2) از منوی سمت چپ برروی گزینه ی Websites & Domains کلیک نمایید.

بخش Websites & Domains در پلسک

3) برای ایجاد فول بکاپ در پلسک از منوی سمت راست و همانطور که در شکل زیر مشخص است وارد بخش Backup manager شوید.

بخش Backup Manager برای بکاپ گیری در پلسک

4) در این قسمت اگر قبلا اقدام به بکاپ گیری کرده باشید، بک آپ هایی که در گذشته تهیه نمودید را به شما نمایش می دهد و همچنین در زیر آن تعداد این بک آپ ها و تاریخ آن ها را به شما نمایش می دهد.

حال گزینه های مختلفی پیش روی شماست، که در زیر تک تک آن ها را معرفی و بررسی می کنیم :

Backup

همانطور که از نام این قسمت پیداست، این قسمت برای گرفتن و تنظیم نمودن گرفتن بک آپ است.

در این قسمت مطابق شکل بالا، شما تنظیم می نمایید که بک آپ از چه قسمت هایی گرفته شود و یا اگر می خواهید full backup داشته باشید، تیک تمامی گزینه ها را می زنید. می توانید مشخص نمایید که بعد از ایجاد فول بکاپ در پلسک، در کجا ذخیره شود؟ که حتی می توانید با استفاده از FTP بک آپ خود را به روی سرور دیگری انتقال دهید.

همچنین می توانید مشخص نمایید بک آپ شما در زمانی که به اتمام رسید از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی شود

تهیه فول بکاپ در پلسک

Upload

همانطور که حدس می زنید این قسمت برای آپلود نمودن بک آپ شما در نظر گرفته شده است و برای مواقعی است که شما قبلا نسبت به ایجاد فول بکاپ در پلسک اقدام نموده و برروی کامپیوتر خود ذخیره کرده اید ،حال می خواهید آن را وارد پلسک نمایید از این قسمت استفاده می کنید

آپلود فایل بکاپ در پلسک

Schedule

این قسمت نیز یکی از قسمت های مهم بک آپ گیری می باشد، شما می توانید با استفاده از این گزینه مشخص نمایید که در چه زمان هایی برای شما بک آپ گرفته شود، این گزینه دقیقا مشابه cron job در Cpanel یا Directadmin است.

تنظیمات زمان بندی بکاپ گیری در پلسک

Remote Storage Settings

این بخش نیز که برای همگی شما آشنا است، برای این است که بک آپ گرفته شده را تنظیم نمایید تا به سرور دیگری منتقل شود و در آنجا نگهداری شود تا بدین منظور فضای سرور فعلی شما با بک آپ ها پر نشود. در این قسمت نیز می بایست اطلاعات اکانت ftp خود را وارد نمایید تا بک آپ گرفته شده از طریق آن اکانت به سرور دیگری متصل شده و به آنجا منتقل شود.


در این مقاله نحوه ایجاد فول بکاپ در پلسک آموزش داده شد. اگر هنوز مشکلی دارید، می توانید از سه کانال ارتباطی : سیستم تیکتینگ، چت آنلاین و مرکز تماس به شماره 05138185 با تیم پشتیبانی فنی مشهدهاست در ارتباط باشید.

هاست ویندوز مشهدهاست در بهترین و با کیفیت ترین دیتاسنترهای ایران و اروپا با استفاده از حافظه فوق پرسرعت NVMe ، کنترل پنل قدرتمند Plesk و مبتنی بر آخرین نسخه های سیستم عامل ویندوز سرور 2019 و 2016 ، 2014، 2012 مناسب برای انواع سایت های نوشته شده بر پایه ASP.Net و نسخه های دیتابیس 2019 و 2016 SQL Server ارائه می شوند.

برای خرید هاست ویندوز پلسک و دریافت مشاوره رایگان می توانید با دپارتمان فروش ما تماس حاصل نمایید. بی صبرانه منتظر شنیدن صدای شما هستیم 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط